Hasznos tanácsok

Karbantartás: a gyertya

  • Normál használat mellett a gyertya kb. 100 üzemórát használható. Ha jó a beállítás, színe galambszürke vagy őzbarna árnyalatú.
  • Ha jobban melegszik a gép, azonnal álljunk meg!
  • A tanksapkákat mindig kézzel kell meghúzni, mert a kiszívott üzemanyag után vákuum keletkezik, ami amúgy is megnehezíti a sapkák levételét.
  • A tanksapkákat a levétel előtt takarítsuk meg a fűrészportól, hogy ne kerülhessen szennyeződés a tankba.
  • Ha sokáig nem használtuk a gépet és nehezen akar beindulni, inkább egy gyűszűnyi benzint fecskendezzünk a levegőszűrőbe, majd szívató nélkül félgázzal indítsunk!
Nagyméretű koromdarab a dugattyú tetején

Ha ön már rendelkezik egy másik kétütemű géppel, és azt is szeretné az új STIHL 1:50 es keverékkel járatni, fokozatosan kell átállnia az új keverékre, mert a dugattyú tetején lehet, hogy vastag koromréteg alakult ki. Ha a két keverék közül az egyik lúgos, a másik pedig savas hatású volt, akkor a dugattyú tetejéről hirtelen leválhat egy nagyobb koromdarab, és megsértheti a dugattyú oldalát, vagy a benzinből túl sok olajat köt le és olajszegény keveréket idéz elő.


Az új keverékre való átállás két lépésben történik:

  1. A benzintankot 2/3 rész régi benzinkeverékkel, és 1/3 rész új benzinkeverékkel kel feltölteni, és így kell használni a gépet.
  2. A második tanknál az arányokat pont fordítva kell keverni, azaz 1/3 régi, és 2/3 új benzinkeverékkel kel feltölteni.

    Ha ezt is kijárattuk, akkor biztos volt elég ideje lebontani a koromszemcséket az új keveréknek és megóvtuk a dugattyút is.

    Ezután már csak az új keveréket használjuk!