Kiefer Béla

Fotóművész és gépjármű technikus

A honlap fejlesztés alatt áll!

Köszöntjük Önt a Stihl tulajdonosok népes táborában!

Reméljük jól döntött, és sokáig hű partnerre talál.

A Stihl gépek talán pár ezer forinttal drágábbak a többi gépeknél, de nem elhanyagolható, hogy Ön nem a márkanevet fizette meg, hanem a magas szintű technikát, ami Önnek hosszútávon sokszorosan megtérül.

Könnyű kezelhetőség, megbízhatóság, alacsony üzembetartási költségek, hogy csak néhányat említsünk.

1926-tól a Stihl óriásit, fejlődött, de a mai napig több száz mérnök dolgozik azon, hogy még korszerűbb gépekkel könnyítse meg az Önök munkáját.
Ezért lehet a Stihl a Világon az első.

Ha bármit nem ért, vagy kérdése van, forduljon hozzám bizalommal!

Tájékozódásként olvassa el hasznos tanácsainkat:

A Stihl hosszútávon gondolkozik, szerintünk a legjobb reklám az elégedett vevő.
Ezért igyekszünk minden elvárásnak maximálisan megfelelni.

Üzletpolitikánk fontos része, hogy megfeleljünk a magas szintű szakmai követelményeknek.

Célunk úgy kiszolgálni a kedves vevőket, ahogy elvárnánk ezt, ha minket szolgálnának ki, és minden segítséget megadni az alapvető szakmai fogások elsajátításához.

Fűrészek: az olaj keverési aránya

Fűrészek: az olaj keverési aránya

A gép érdekében csak eredeti STIHL 2T olajat használjon!

Régebbi gépekhez piros HP ásványi olajat.
Pár éve gyártott 2 mixesekhez Hp super részben szintetikus olaj.
A 4 mixesekhez (szelepesek) Hp ultra szintetikus olaj javasolt.

Egyéb olajok sokszor korom lerakodással és füsttel járnak, ami a motor élettartalmát erősen csökkenti.

Ha több olajat kever a benzinhez, ez károsítja a motort, az olaj elég, korom lesz belőle és elkezdi csiszolni a henger oldalát (és Önnek is több füstöt kell beszívnia).
Ha pedig kevés az olaj, akkor nincs kenés, nincs hűtés, és a dugattyú megolvad.

Ha két hétnél tovább pihen a gép, javasoljuk a benzint kiönteni, majd kijáratni a fűrészből! Az etanol által lekötött vizes benzin könnyen tönkreteheti a karburátort. A keverék olajak hosszútávon a benzinhez keverve tönkremennek, ezért mindig csak a szükséges mennyiséget keverjük ki.

Fűrészek: gépvásárlás

Fűrészek: gépvásárlás

  Ha még nem vásárolt gépet, vegye alapul, hogy hosszútávon milyen munkát kíván elvégezni! Javasoljuk a helyes munkavégzéshez, mindig a megfelelő gépet használja. Választhat akkumulátoros, elektromos és benzines gépeink közül.

Akkumulátoros fűrészek ( zajérzékeny területeken és zárt térben végzett munkákhoz)

 

  •  Magánfelhasználók, profi kertészek, asztalosok és ácsok számára MSA 160 C-B, MSA 200 C-B
  • Kandallófa daraboláshoz és kertápoláshoz MSA 120 C-B, MSA 140 C-B
  • Fa építőanyagok vágásához MSA 220 C-B

Benzinmotoros fűrészek (erőteljes és strapabíró gépek)

 

Sokoldalúan alkalmazhatók. Nagy teljesítmény, kis tömeg, egyszerű kezelhetőség.

 

  • hobbi munkához Ms 170-Ms 171
  • kertészkedéshez Ms 180-Ms 181
  • otthoni favágásra Ms 211-Ms 251
  • vállalkozóknak Ms 271 (mezőgdasági és kertépítési célokra)
  • farmer munkára Ms 291-Ms 391
  • speciális egykezes munkákhoz Ms151 TC-E vagy Ms194T/201Tc-M
  • tisztító munkához, ácsmunkákhoz Ms 261
  • közepes fadöntő munkákhoz Ms 362- Ms 462
  • nagyobb fák döntésére Ms 500i és Ms 661 C-M
  • nagy fákhoz javasolt az Ms 881

Elektromos fűrészek (ha zárt helyen kell dolgozni, vagy közel van az áramforrás)

Előnye az olcsóbb üzemben tartás, kevesebb karbantartás és az olcsóbb energia. Hátránya, hogy nem mobilizálható (természetesen itt is a kisgépeket és a nagy gépeket nem azonos munkavégzésre tervezték!)

MSE 141, MSE 170 C-B, MSE 210 C-B, MSE 250

Ügyeljünk a vezeték hosszára, a vékony keresztmetszetű hosszabbítóval 50 m után leéghet a motor!

  • Alkalomszerű felhasználók, asztalosok, ácsok és mezőgazdák számára
  • Ház körül végzett munkákhoz
  • Erőteljes elektromotor kiemelkedő végteljesítménnyel
  • Praktikus felszereltség
  • Egyszerű, gombnyomásra történő indítás

 

Fűrészek: üzembe helyezés

Fűrészek: üzembe helyezés

1. Ha elolvasta a kezelési útmutatót és mindent ért, először mindig az olajtankot töltse fel Stihl lánckenő olajjal, vagy ha nincs más lehetősége VG 100-as, 150-es viszkozitású láncolajat használjon. Ha nagyon hidegben dolgozunk, -10 fok alatti hőmérsékleten, alacsonyabb viszkozitású láncolajat használjunk. De kerülje a híg, olajakat.

Ha híg olajat használ, ezt a lánc leszórja magáról és csak a környezet lesz olajos, a vezető teteje és a lánc talpa között egy olajfilm rétegnek kell képződni, különben a fém a fémmel érintkezik és a keletkezet hőtől, pedig kinyúlik a lánc, és tönkreteszi a csillagkereket és az orrkereket. ( A motorolaj híg és drága ) fáradt olaj használata tilos, nem csak a környezetre káros, de az olajszivattyút is hamar tönkreteszi.
Az új lapot és láncot kézzel olajozza végig az indítás előtt, nehogy szárazon kezdjen futni a lánc.

 

2. Ezután töltse csak fel a benzintankot

A saját érdekében mindig Ön keverje ki az előírt keveréket és csak annyi mennyiséget amit pár héten belül el fog használni.

Javasoljuk a 100-as benzint mert abba kevesebb az etanol származék ami vizet von ki a környezetéből és az ebből kialakuló egyveleg akár tönkre is teheti a karburátort. (95-ös 10% etanol. 100-as  5%)

Benzint csak olyan kannába szabad tankoljon, amivel a benzinkúton kiszolgálják, ha műanyagkanna, nem oldhatja fel a benzin, ugyanakkor belülről tiszta, és nincs benne oldható festék, vagy más vegyi anyag maradék.

A karburátorban hajszálvékony furatok vannak, ha ezekbe kerül a szennyezés, lehet, hogy nem tisztítható ki és cserélni kell a karburátort.

Fűrészek: első indítás

Fűrészek: első indítás

Hidegen a kapcsolótengelyt szívatóra kell állítani.

A hideg motorban a benzinkeverék lecsapódik a henger falára, mint a pára a hideg ablaküvegre. Ha már kellő mennyiségű keverék van a motorban, egy rövid ideig elindul a motor.

Ezután visszakapcsoljuk a szívatókart, és a motort fél gáz állapotban indítjuk.

Miután beindult a motor kis gázadásra visszamegy alapjárati helyzetbe a kapcsoló.

 

Bejáratás

Alapjáraton nem szabad a gépet bejáratni, fokozatosan kell terhelni.

Az alkatrészeknek össze kell kopnia; ha ön egy új autót vesz, biztos nem a parkolóban fogja kijáratni az első tank benzint.

  1. Először 5 percig vágunk vékony ágakat, majd 5 percet pihentetjük a gépet
  2. Másodszor kar vastagságú ágakat 10 percig kell vágni, majd ismét 5 perc pihenő.
  3. Végül pedig 15 percig comb vastagságú ágakat vágni, és be is van járatva.

A vezetőlemez felszerelése előtt olajozzuk végig a vezető tetejét, majd szereljük fel a láncot.

A lánc feszességét úgy kell beállítani, hogy a lap alján a lánc még ne lógjon, de még lazán elmozduljon a lánc.

Javasoljuk mindig szakműhelyben, javíttassa a gépét, mert drága manapság a tanulópénz!

Azt már említettük, hogy a sok, vagy kevés olaj milyen káros a keverékben, de hasonlóan káros a sok benzin is.

Ezért a karburátoron csak az alapjárati csavart szabad állítania, a H és az L jelű csavarokhoz csak Stihl-les szakembernek engedjen hozzá nyúlni.

Ha rosszul van beállítva a két csavar:

szegény keverékben kevés a benzin, a kevés benzin kevés olajat szállít, a motor pörög, mint amikor kifogy a benzin a tankból.

A motor túlmelegszik és megolvad a dugattyú.

Dús keverékben, sok az égéstermék, ami lerakodik a motor belsejében, a sok korom idelőtt elkoptatja a motort, nő az üzemanyag fogyasztás, és a füst az ön egészségét is károsítja.

Ha nem emlékszik arra, hogy van-e olaj a benzinben, vegyen elő egy fehér papírlapot és csöppentsen rá néhány csepp benzint.

Ha van benne olaj, akkor az eredeti csepp területének kb. a fele nagyságú olajfolt marad a lapon, miután elpárolgott a benzin.

FONTOS:

Magas fordulaton tilos a gyújtást lekapcsolni, mert meg hibásodat!

Az alapjáratot mindig úgy kell beállítani, hogy a motor a láncot ne vigye. A jól beállítót alapjárat a kuplung életét is megnöveli.

Ha nem tudja az alapjáratot úgy beállítani, hogy a motor a láncot ne vigye, forduljon szakműhelyhez, mert a kuplungrugókat ki kell cserélni.

Láncfékkel tilos a motort huzamosan járatni, mert sok hő keletkezik, és tönkre megy a kuplung, és a motorház.

Fűrészek karbantartása: a lánc

Fűrészek karbantartása: a lánc

A láncot minden tankoláskor élezni kell, vagy ha elment az éle.
A reszelősablon használata mindenki számára biztosítja a helyes élezés lehetőségét.
Sablon nélkül új lánchoz nagyobb átmérőjű reszelőt kell használni, majd a lánc méretétől függően kisebbekkel folytatni.

A laza a lánc tönkreteszi a vezetőt. Ha eltörik egy szem, új patentszemmel tilos pótolni. Csak a lánc rövidítésével, szabad javítani.

 

Lánchibák

1. Helytelen reszelőméret miatt a rossz homlokszög csökkenti a vágásteljesítményt.

2. A túl kicsi vagy túl nagy vágásszög egyoldalasan terheli a vezetőt, és a fűrész beszorul a fába (“kanyarfűrész”).

3. Ha reszeléskor az egyik oldalról erősebben nyomja a reszelőt, akkor aránytalan fogméretek alakulnak ki, és ez felére csökkenti a teljesítményt.

4. A helytelen gyalufogmélység túl nagy, vagy hatástalan forgácsleválasztást eredményez.

Télen vigyázni kell, nehogy a forró lánc hirtelen jeges hóval találkozzon, mert ez megedzheti a lánc felületét, amitől a reszelés hatástalanná válik!

Fűrészek karbantartása: a vezető tisztítása és a levegőszűrő

Fűrészek karbantartása: a vezető tisztítása és a levegőszűrő

A vezetőt rendszeresen tisztítani és forgatni kell, a sorját laposreszelővel kell eltávolítani.

Hibákról röviden: egyoldalas kopás, elhajlás, becsípődés, kitágulás, berágódás.

Fontos: minden forgó alkatrész biztonságos és hosszú működésének alapja a vibrációmentes forgás. Ezért ha úgy érzi, hogy a gép ráz vagy vibrál, azonnal álljon meg, és próbálja megkeresni a kiváltó okokat! Ha nem találja, forduljon szakműhelyhez, különben elkerülhetetlen lesz a gép komoly károsodása!

A lánc körülbelül 120 km/h sebességgel halad, ez önmagában is nagy igénybevétel!

A levegőszűrő

A levegőszűrőt tankoláskor tisztítani kell, mert ha eldugul, az olyan, mintha Önnek befognák az orrát, és nem kapna levegőt (plusz a benzinfogyasztás is növekszik). A levegőszűrő tisztításához állítsuk a kart szívatóra, hogy ne potyogjon be a fűrészpor a torokba, vegyük le a levegőszűrőt és pucoljuk ki. A karburátor környékét is szabadítsuk meg a fűrészportól!

Fűrészek karbantartása: a gyertya

Fűrészek karbantartása: a gyertya

  • Normál használat mellett a gyertya kb. 100 üzemórát használható. Ha jó a beállítás, színe galambszürke vagy őzbarna árnyalatú.
  • Ha jobban melegszik a gép, azonnal álljunk meg!
  • A tanksapkákat a levétel előtt takarítsuk meg a fűrészportól, hogy ne kerülhessen szennyeződés a tankba.

Ha sokáig nem használtuk a gépet és nehezen akar beindulni, inkább egy gyűszűnyi benzint fecskendezzünk a levegőszűrőbe, majd szívató nélkül félgázzal indítsunk!

Ha ön már rendelkezik egy másik kétütemű géppel, és azt is szeretné az új STIHL 1:50 es keverékkel járatni, fokozatosan kell átállnia az új keverékre, mert a dugattyú tetején lehet, hogy vastag koromréteg alakult ki. Ha a két keverék közül az egyik lúgos, a másik pedig savas hatású volt, akkor a dugattyú tetejéről hirtelen leválhat egy nagyobb koromdarab, és megsértheti a dugattyú oldalát, vagy a benzinből túl sok olajat köt le és olajszegény keveréket idéz elő.

Az új keverékre való átállás két lépésben történik:
1. A benzintankot 2/3 rész régi benzinkeverékkel, és 1/3 rész új benzinkeverékkel kel feltölteni, és így kell használni a gépet.
2. A második tanknál az arányokat pont fordítva kell keverni, azaz 1/3 régi, és 2/3 új benzinkeverékkel kel feltölteni.

Ha ezt is kijárattuk, akkor biztos volt elég ideje lebontani a koromszemcséket az új keveréknek és megóvtuk a dugattyút is.

Ezután már csak az új keveréket használjuk!

Fűkaszák: kezelés, damilos fejek, kések

Fűkaszák: kezelés, damilos fejek, kések

Az aljnövényzet-tisztítókat is különböző munkák elvégzésére tervezték.
• Szegélyvágókat otthoni kisebb munkálatokra, az aljnövényzet-tisztítókat teljesítményüktől függően részleges és egész napos fűvágásra ajánljuk.

Benzinmotoros szegélynyírók kisebb zöldterületek nyírásához: FS 38, FS 40, FS 55

Benzinmotoros szegélynyírók ház körüli munkákhoz (nagyobb telkekhez, nagyobb füves területek nyírásához): FS 56, FS 70 C-E

Benzinmotoros kaszák nagyobb területek gondozásához (gyomok eltávolításához, sarjak kivágásához, erős bozót és cserjék kivágásához): FS 91, FS 91 R, FS 94 C-E, FS 111, FS 120, FS 131, FS 235, FS 240, FS 260 C-E

Professzionális motoros kaszák (erdő- és tájgondozók, valamint útkarbantartók számára. Bozót és elvadult növényzet eltávolításához): FS 360 C-EM, FS 410 C-EM, FS 460 C-EM, FS 490 C-EM, FS 561

Akkumulátoros szegélynyírók és kaszák (hobbikertészek és családi ház tulajdonosok számára. Zajérzékeny területeken: FSA 45, FSA 57, FSA 85, FSA 90, FSA 130, FSA 135

Elektromos szegélynyírók (ház körüli munkákhoz, zajérzékeny területeken, kövek, növények, kaspók menti területek és gyepszegély nyírására): FSE 31, FSE 52, FSE 60, FSE 81

Benzinkeverék: ha ön már rendelkezik egy másik kétütemű géppel, és azt is szeretné az új STIHL 1:50 es keverékkel járatni, fokozatosan kell átállnia az új keverékre, mert a dugattyú tetején lehet, hogy vastag koromréteg alakult ki.
Ha a két keverék közül az egyik lúgos a másik pedig savas hatású, volt akkor a dugattyú tetejéről hirtelen leválhat egy nagydarab korom, megsértheti a dugattyú oldalát, vagy a benzinből túl sok olajat köt le és olajszegény keveréket idéz elő.

Az új keverékre való átállás két lépésben történik.
1. a benzintankot 2/3 rész régi benzin keverékkel, és 1/3 rész új benzinkeverékkel kel feltölteni és így kell használni a gépet.
2. a második tanknál az arányokat pont fordítva kell keverni: 1/3 régi benzin keverékkel, és 2/3 rész új benzinkeverékkel kel feltölteni.
Ha ezt is kijárattuk, akkor biztos volt elég ideje lebontani a koromszemcséket az új keveréknek és megóvtuk a dugattyúnkat is.
Ezután már csak az új keveréket használjuk.

Első indítás, bejáratás

Alapjáraton nem szabad a gépet bejáratni, fokozatosan kell terhelni.

Ha lehetősége van rá damilos fejel kezdje a gép bejáratását:

1. Először 5 percig vágunk vékonyabb füvet, majd 5 percet pihentetjük a gépet.
2. Másodszor teljes gázzal vastagabb füvet 10 percig kell vágni, majd a pihentetést megismételjük, és be is van járatva. Ha kést használunk hasonlóan járjunk el, körfűrészt bejáratáshoz ne használjunk.

A kaszákat teljes gázzal kell használni, különben eldugul a kipufogó. Ne rángassuk a gázt!

Damilos fejek felszerelése,  feltöltése

A damilt érdemes legalább 2 napig vízben áztatni és szilikont fújni közé akkor nem olvad össze nagy melegben.

Ügyeljünk a helyes gép beállításra is! A hevedert úgy állítsuk be, hogy a vágókör a talaj felett párhuzamosan forogjon és ne érje a földet, mert akkor hamar fogy a damil és a környezetet is szennyezzük!

Ha egy fát kell körbevágni, a védőt kell a fához érinteni nem a damilt.

  • Mindig csak az előírt vastagságú damilt használjuk, hiszen a késnek is az élével vágunk.
  • A vastag damil jobban terheli a motort, és a fej idő előtti kopását okozza.
  • Ügyeljünk arra, hogy vágás közben az akadályokat a védőernyővel próbáljuk körbejárni, és ne a damillal közelítsük meg, mert így a vágóeszközök élettartalma megsokszorozódik.

A szögletes keresztmetszetű damilnak jobb a nyíróhatása, de köves területekre nem ajánlott, mert ha kővel érintkezik, hamarabb elszakad, mint a kerek.

Gépünket használat után azonnal takarítsuk le, mert rászárad a fű!

Milyen vágófejet válasszak?

  • Erősebb gyomtól – csalán, lucerna – egészen ujjnyi vastag sarjakig érdemes késeket használni.
  • Bokros, fás részekhez körfűrészlapot, de csak a körfűrészhez kialakított védőernyővel, a motor teljesítményét figyelembe véve.

A damilos fej kiválasztása előtt érdemes átgondolni, milyen a talaj:

  • Az AutoCut (félautomata) fejek puha, laza talajnál ajánlottak, mert ezeket, ha leszakad a damil, teljes fordulat mellett a földhöz kell koccantani, és ilyenkor újabb szálat ad ki.
  • A SuperCut (automata) fejet köves területekhez javasoljuk, itt elég, ha gázt adunk, és maximális fordulaton önműködően adagolja ki a damilt.

Zsírzás, kések

Az új fejeket már nem kell zsírozni ha nincs rajta zsirzó.

  • A kések élezésének szakszerű leírását a kés dobozának belső felületén megtaláljuk.
  • Érdemes gyakran, de keveset élezni (a késnek mindig csak a külső fele vág).

A körfűrészlapot minden tankoláskor érdemes egyszer meghúzni reszelővel, így mindig éles lesz.

Kölcsönadni nem szabad, inkább mi menjünk és fűrészeljük össze.

Ön azért választotta a Stihlt, mert hosszútávon gondolkodik, ezért jó minőségű anyagokat használ a gép kezeléséhez, és figyelmet fordít a karbantartásra.

Aki kölcsönkér arra törekszik, hogy minél rövidebb idő alatt elvégezze a munkát, de mivel nem a sajátja ezért rákölteni nem akar, ebből következik az a szomorú tapasztalat, hogy minden második javítási ok, kölcsönkért géppel történik.

A géplopás elkerülése véget ügyeljünk a tárolásra, szállításra, és munkavégzés közben még rövid időre se hagyjuk magára a gépet.

Egy jó tanács: kezelje úgy a gépét, mint a feleségét, tartsa karban, és ne adja senkinek kölcsön, így sokáig hűséges partnerre számíthat.

 

Fűnyírók: gépvásárlás, kezelés

Fűnyírók: gépvásárlás, kezelés

Vegyük figyelembe a területi adottságokat – a terület nagyságát, lejtését, a rajta lévő akadályokat, valamint esztétikai elvárásainkat.

Ha ön egy sík területet kíván megmunkálni, és fontos az esztétikus kinézet is, akkor a hagyományos fűnyírókat javasoljuk. Ezek lehetnek oldalkidobós, gyűjtős, önjáró vagy ráülős fűnyírók.

Az elektromos fűnyíróknak olcsóbb a fenntartása, de maximum 50 méteres hosszabbítóig ajánljuk.

benzinmotoros gépek előnye a mobilitás és a nagyobb teljesítmény, ezeket általában az olajozás miatt 10%-os lejtésig használhatjuk. Nehezebb igénybevételhez csapágyazott kerekű gépet keressünk!

Robotfűnyírók

Teljesen automatikus fűnyírás, praktikus Smart home csatlakozás. Applikáción keresztül akár hangvezérléssel is irányíthatók: RMI 422, RMI 422 PC, RMI 522 C, RMI 632, RMI 632 PC

Fűnyíró gépek

Benzinmotoros fűnyíró gépek

Nagyobb füves területeken, hosszabb munkavégzésre alkalmasak és függetlenek az áramellátástól.

A 2-es család benzinmotoros fűnyíró gépei ( hobbikertészek számára és magáncélú felhasználásra, közepes méretű területekhez): RM 248 T, RM 253 T

A 4-es család benzinmotoros fűnyíró gépei (hobbikertészek számára és magáncélú felhasználásra, közepes és nagyobb füves területekhez): RM 443 T, RM 448 T

Az 5-ös család benzinmotoros fűnyíró gépei (magáncélú felhasználásra, nagyobb területek nyírásához): RM 545 T

A 6-os család benzinmotoros fűnyíró gépei (igényes magáncélú felhasználásra és kertészek számára, nagyobb füves területek nyírására). 3 az 1-ben funkció: vágás, mulcsozás és összegyűjtés: RM 650 V, RM 655 V

Az R család benzinmotoros fűnyíró gépei (igényes magáncélú felhasználásra és kertészek számára).  Alkalmas mulcsozásra (RM 2 R) vagy oldalsó kidobással történő nyírásra is (RM 3 RT)

Akkumulátoros fűnyíró gépek

Hobbikertészek számára és magáncélú felhasználásra. Csendes és füstgázkibocsátás nélküli működés. Kábel nélküli, kényelmes fűnyírás: RMA 235, RMA 339, RMA 339 C, RMA 443 C, RMA 448 TC, RMA 448 VC

Elektromos fűnyíró gépek

Magáncélú felhasználásra, kis és közepes méretű területekhez, csendes működés, könnyen szállíthatók: RME 235, RME 339, RME 443

 

Fűnyíró traktorok

Magáncélú felhasználásra és kertészek számára. Kimagasló nyírási teljesítmény. 

Gyepszellőztetők

Magáncélú felhasználásra, az elhalt fűréteg és a moha eltávolításához, a fű minőségének javításához: RL 540, RLA 240, RLE 240, RLE 540

Nem másolhatod az oldal tartalmát!