Fűrészek: első indítás
Hidegen a kapcsolótengelyt szívatóra kell állítani.
A hideg motorban a benzinkeverék lecsapódik a henger falára, mint a pára a hideg ablaküvegre. Ha már kellő mennyiségű keverék van a motorban, egy rövid ideig elindul a motor.
Ezután visszakapcsoljuk a szívatókart, és a motort fél gáz állapotban indítjuk.
Miután beindult a motor kis gázadásra visszamegy alapjárati helyzetbe a kapcsoló.
Bejáratás
Alapjáraton nem szabad a gépet bejáratni, fokozatosan kell terhelni.
Az alkatrészeknek össze kell kopnia; ha ön egy új autót vesz, biztos nem a parkolóban fogja kijáratni az első tank benzint.
- Először 5 percig vágunk vékony ágakat, majd 5 percet pihentetjük a gépet
- Másodszor kar vastagságú ágakat 10 percig kell vágni, majd ismét 5 perc pihenő.
- Végül pedig 15 percig comb vastagságú ágakat vágni, és be is van járatva.
A vezetőlemez felszerelése előtt olajozzuk végig a vezető tetejét, majd szereljük fel a láncot.
A lánc feszességét úgy kell beállítani, hogy a lap alján a lánc még ne lógjon, de még lazán elmozduljon a lánc.
Javasoljuk mindig szakműhelyben, javíttassa a gépét, mert drága manapság a tanulópénz!
Azt már említettük, hogy a sok, vagy kevés olaj milyen káros a keverékben, de hasonlóan káros a sok benzin is.
Ezért a karburátoron csak az alapjárati csavart szabad állítania, a H és az L jelű csavarokhoz csak Stihl-les szakembernek engedjen hozzá nyúlni.
Ha rosszul van beállítva a két csavar:
szegény keverékben kevés a benzin, a kevés benzin kevés olajat szállít, a motor pörög, mint amikor kifogy a benzin a tankból.
A motor túlmelegszik és megolvad a dugattyú.
Dús keverékben, sok az égéstermék, ami lerakodik a motor belsejében, a sok korom idelőtt elkoptatja a motort, nő az üzemanyag fogyasztás, és a füst az ön egészségét is károsítja.
Ha nem emlékszik arra, hogy van-e olaj a benzinben, vegyen elő egy fehér papírlapot és csöppentsen rá néhány csepp benzint.
Ha van benne olaj, akkor az eredeti csepp területének kb. a fele nagyságú olajfolt marad a lapon, miután elpárolgott a benzin.
FONTOS:
Magas fordulaton tilos a gyújtást lekapcsolni, mert meg hibásodat!
Az alapjáratot mindig úgy kell beállítani, hogy a motor a láncot ne vigye. A jól beállítót alapjárat a kuplung életét is megnöveli.
Ha nem tudja az alapjáratot úgy beállítani, hogy a motor a láncot ne vigye, forduljon szakműhelyhez, mert a kuplungrugókat ki kell cserélni.
Láncfékkel tilos a motort huzamosan járatni, mert sok hő keletkezik, és tönkre megy a kuplung, és a motorház.